Uitkeringen na twee jaar ziekte krijgen dezelfde grondslag
Iemand die na twee jaar ziekte een WW-uitkering of een WIA-uitkering krijgt, ontvangt die voortaan op basis van dezelfde grondslag. Beide uitkeringen gaan straks uit van het loon dat de werknemer verdiende een jaar voor de eerste ziektedag. Nu is dat voor beide situaties verschillend. Dit heeft het kabinet besloten op voorstel van minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De wijziging geldt zodra de regeling van kracht wordt alleen voor nieuwe gevallen.