Beleggers claimen dividend terug

Nederland heeft jarenlang ten onrechte belasting geheven op het dividend dat buitenlandse aandeelhouders ontvingen op hun deelnemingen in Nederland. Onterecht, want die inhoudingen golden niet voor Nederlandse aandeelhouders. Dat is de strekking van een vonnis dat het Europees Hof van Justitie deze week velde. Het arrest kan leiden tot vele schadeclaims.

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.

Verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen