Looneis gaat naar 4,5 procent
De lonen moeten dit jaar met 3,5 tot 4,5 procent omhoog om te voorkomen dat Nederlanders er in koopkracht op achteruit gaan. Dat stelt vakbond De Unie. De bond heeft de looneisen naar boven bijgesteld wegens de verwachte hogere inflatie, stijgende belastingdruk vanuit Rijk, provincies en gemeenten en de negatieve invloed van nivellerend beleid van het kabinet op de koopkracht van in het bijzonder de middeninkomens.