Depotstelsel gaat g-rekeningstelsel vervangen

De staatssecretaris van Financiu00ebn heeft in december het wetsvoorstel 'Vervanging g-rekeningstelsel door een depotstelsel' ingediend. Voorstel is om het in de praktijk al bestaande systeem van rechtstreekse betalingen aan de belastingdienst wettelijk vast te leggen en het huidige g-rekeningstelsel op te heffen. Een reden om het g-rekeningstelsel te vervangen is onder meer dat de huidige software bij de belastingdienst niet meer aan te passen is. Bovendien is het g-rekeningstelsel voor de belastingdienst een arbeidsintensief systeem.

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.

Verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen