Falende zorgbestuurders worden hoofdelijk aansprakelijk
Het kabinet heeft op 26 juni 2009 ingestemd met een voorstel van minister Klink en staatssecretaris Bussemaker van VWS dat het mogelijk maakt dat bestuurders aansprakelijk worden gesteld wanneer hun instelling door wanbeleid financieel in de problemen komt of geen goede zorg meer kan leveren. Zij moeten voortaan persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en gouden handdrukken zitten er helemaal niet meer in, voorspellen kringen rond het kabinet. Ook moeten ziekenhuizen en zorginstellingen in bepaalde gevallen failliet kunnen gaan.