Bonusbeleid discrimineert topvrouwen

Vrouwen in de top van een bedrijf krijgen een andere bonus dan mannen in vergelijkbare functies. Mannen die in een goed presterend bedrijf werken, krijgen soms wel 400 procent meer bonus dan mannen in een bedrijf waar het slecht gaat. Bij vrouwen is dat verschil hooguit 30 procent. Anderzijds krijgen topvrouwen wel bijna altijd een bonus, terwijl die prestatiebeloning soms aan de neus van slecht presterende mannen voorbij gaat.

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.

Verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen