Ziekteverzuim verder omlaag

Het ziekteverzuimpercentage in Nederland is in het tweede kwartaal van dit jaar verder gedaald, tot 3,7 procent. Dat betekent dat er van alle 1000 werknemers in Nederland 37 wegens ziekte thuis zaten. In dezelfde periode drie jaar geleden waren er op 1000 werknemers nog 41 ziek. In de jaren daarna nam dit aantal langzaam maar gestaag af. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.

Verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen