Veel kritiek op plannen Wiebes voor bijtelling leaseauto
De VVD heeft harde kritiek op de plannen van staatssecretaris Wiebes van Financiën voor de fiscale bijtelling van leaseauto's: de voorstellen van Wiebes gaan veel te ver, de elektrische auto wordt te veel bevoordeeld, de leaserijder benadeeld en daarmee de "hardwerkende Nederlander gepakt". Ook de Vereniging Auto van de Zaak is kritisch. BOVAG, VNA en RAI Vereniging hebben een alternatief plan naar de Tweede Kamer gestuurd. De staatssecretaris heeft begrip voor de kritiek, maar hij ziet weinig alternatieven om de leaserijder tegemoet te komen, omdat hij zich ook te houden heeft aan het energieakkoord.