Recessionista
Ook in Amerika heerst de recessie. Tenminste, dat staat in de krant, maar ik zie er niet veel van. De mensen in mijn direkte omgeving laten nog steeds gerust hun dikke SUV een kwartier stationair draaien voor de deur van Starbucks, terwijl ze binnen in de rij staan voor een kop koffie van zes dollar: als je de motor afzet wordt het zo koud in de auto. De bedelares in de supermarkt die me laatst zonder omhaal om 'een paar dollar' vroeg, droeg een handtasje dat ik graag zelf had willen hebben. En de vrouw die laatst aan de deur kwam met een collectebus voor 'kinderen zonder tandartsverzekering' heb ik braaf een tientje gegeven, hoewel ik zu00e9lf niet eens een tandartsverzekering heb (mijn kinderen wel, hoor. Ik ben niet gek, ik weet wat die beugeltjes gaan kosten).