De Amerikaanse regering is dom
Afgelopen week is in de Verenigde Staten de zogenoemde sequester in werking getreden, dat wil zeggen een groot aantal bezuinigingen op defensie en andere overheidsuitgaven. In de zomer van 2011, ten tijde van de politieke crisis over het schuldenplafond, hebben de Republikeinen en Democraten afgesproken om het begrotingstekort te verminderen. Het gaat om heel botte maatregelen, waarbij niet nagedacht is over wat de schade zal zijn voor de Amerikaanse economie. Zo krijgt het civiele personeel bij het ministerie van Defensie elke week een dag onbetaald verlof, moeten veel Amerikaanse staten docenten ontslaan en wordt voor lange wachttijden op luchthavens gevreesd, omdat de luchtverkeersleiding met minder mensen toe moet.