Met belastingconstructies is alles mis
De laatste maanden is er aanzwellende kritiek op de rol die Nederland speelt in het web van belastingconstructies dat multinationals als Starbucks en Google spinnen om zo weinig mogelijk belasting te betalen over hun buiten de VS behaalde winsten. Volgens Mark van Casteren, fiscalist en partner bij Loyens & Loeff, is er helemaal niets onethisch aan wat Starbucks doet. Starbucks een 'cool' merk. Daar is jarenlang in geu00efnvesteerd. Dat gebeurde niet vanuit Engeland of Nederland. Waarom zouden die landen dan wel alle belasting mogen innen?