Alles over Strategie

Strategische communicatie (3): Beursgenoteerde bedrijfswaarden

Strategische communicatie (3): Beursgenoteerde bedrijfswaarden

Door gebruik van een visie, een purpose, een missie en bedrijfswaarden kunnen bedrijven richting geven. Hoe passen bedrijfswaarden in het geheel? En...

Strategische communicatie (2): Purpose langs de meetlat

Strategische communicatie (2): Purpose langs de meetlat

Door gebruik van een visie, een purpose, een missie en bedrijfswaarden kunnen organisaties richting geven. De top-75 beursgenoteerde bedrijven in...

Strategische communicatie (1): Richting door visie, purpose, missie

Strategische communicatie (1): Richting door visie, purpose, missie

Organisaties krijgen richting door gebruik van een visie, een purpose, een missie en bedrijfswaarden. Bovendien kunnen visie, purpose en missie...

Cijfers omzetten in strategisch managementadvies? 3 essentiële inzichten

Cijfers omzetten in strategisch managementadvies? 3 essentiële...

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven verwachten dat de financiële afdeling meer doet dan alleen cijferverwerking. De afdeling zou moeten evolueren tot...

Lidewey van der Sluis: 'Gebruik de kracht van de verbeelding'

Lidewey van der Sluis: 'Gebruik de kracht van de verbeelding'

Het intrigeert prof. dr. Lidewey van der Sluis, hoogleraar Strategisch Talent Management en Organisatorisch Leiderschap aan Nyenrode Business...

Van strategie naar uitvoering: Stappenplan voor strategisch management

Van strategie naar uitvoering: Stappenplan voor strategisch management

In veel organisaties bestaat er een kloof tussen het formuleren en het uitvoeren van de strategie. Een geu00efntegreerd managementsysteem waarin...

Van hoofdkantoor naar hartszaak

Van hoofdkantoor naar hartszaak

Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifiek voor je organisatie. Hoe...

Strategieadviseur Michael van Everdingen: 'Continu verbeteren van de exploitatie is niet genoeg'

Strategieadviseur Michael van Everdingen: 'Continu verbeteren van de...

Het continu verbeteren van de exploitatie is in het huidige tijdsgewricht niet meer genoeg, stelt strategieadviseur Michael van Everdingen. 'Je loopt...

Visueel management: Zien is geloven, geloven is doen

Visueel management: Zien is geloven, geloven is doen

Visueel management werkt echt. Organisaties die het invoeren zijn financieel succesvoller, innovatiever en leveren kwalitatief hoogwaardiger werk....

Dit kunnen ondernemingen leren van de natuur

Dit kunnen ondernemingen leren van de natuur

Bedrijven die graag toekomstbestendig willen worden, doen er goed aan inspiratie op te doen in de natuur, betoogt innovatie-expert Ylva Poelman in...