BeyondDutch
1 op de 5 bedrijven past strategie aan vanwege handelsoorlog
Ruim 22% van de Nederlandse ondernemingen past de bedrijfsstrategie aan vanwege de handelsoorlog. Dat gaat in de meeste gevallen om aanpassingen in de import- en export.
Ruim 22% van de Nederlandse ondernemingen past de bedrijfsstrategie aan vanwege de handelsoorlog. Dat gaat in de meeste gevallen om aanpassingen in de import- en export.
Impact maken en positieve verandering realiseren: het kan. Toch lukt dat nog niet elke organisatie. Hendrik Jan van Es laat met Conscious Business zien hoe een heldere missie leidt tot duurzame groei en verantwoorde, toekomstbestendige winst.
Wereldwijde klimaatverandering is één van de grootste uitdagingen voor de komende jaren. Ook het bedrijfsleven raakt hier steeds meer van overtuigd. Wilt u de uitstoot van schadelijke stoffen aanpakken, of bent u genoodzaakt compliant te zijn aan wet- en regelgeving, dan kan een stappenplan voor het beheersen van de uitstoot van schadelijke stoffen praktisch zijn.
Bedrijven die in zwaar weer verkeren, moeten de dialoog aangaan met de bank en zich inleven in hun perspectief, adviseert financieringsdeskundige Mike Nawas.
Visueel management werkt echt. Organisaties die het invoeren zijn financieel succesvoller, innovatiever en leveren kwalitatief hoogwaardiger werk.
Medewerkers die vaak op kantoor werken, komen eerder in aanmerking voor salarisverhoging of promotie. Dat denkt een ruime meerderheid van de CEO's wereldwijd (87 pocent). Het is een van de uitkomsten van de tiende KPMG CEO Outlook, een jaarlijks internationaal onderzoek onder ruim 1.300 CEO's van bedrijven met een jaaromzet van 500 miljoen dollar of meer.
Luc Jalink probeert de ontwikkelingen van deze tijd te duiden. En passant trekt hij de consequenties hiervan voor finance en finance-professionals, en doet suggesties om om te gaan met onzekerheden en een oproep tot professionele en persoonlijke groei.
Financials worden vaak ingezet als administrateurs en er wordt weinig beroep gedaan op hun kennis en vaardigheden als strategisch adviseurs.
Het onderwerp innovatie staat op de agenda bij elk zichzelf respecterende organisatie, maar desondanks bestaat er nog veel onduidelijkheid over. Aan de ene kant moet je als organisatie innoveren en aan de andere kant moet je efficiënt werken. Daarin moet je de balans vinden. Hoe doet je dat? Matthijs Bos geeft antwoord op deze vraag in zijn boek Innovatiefeest.
Crises komen en gaan. Lering trekken uit een crisis is daardoor belangrijk om goed te kunnen inspelen op een eventuele volgende crisis. Een goed crisisplan en een degelijk business continuity plan kunnen daarbij helpen.